هنگامی که در گوگل یک کلمه خاص مانند طراحی سایت را جستجو میکنید، گوگل گزارش خود را به دو روش به شما نمایش میدهد:

  • نوع اول --- سایتهائی که در گوگل تبلیغات داده اند و در ازای هر نمایش به گوگل هزینه پرداخت میکنند و ملاک رتبه نمایش آنها سقف هزینه ای است که برای هر نمایش به گوگل میدهند این بدین معناست که : سایتهائی که برای هر نمایش پول بیشتری پرداخت کنند موقعیت مکانی برای نمایش در رتبه بالا تر دارند .
  • نوع دوم --- سایتهای دانش بنیانی که با رعایت استانداردهای و تکنیکهای فنی سئو برای موقعیت نمایشی سایت خود بسیار تلاش نموده اند که ملاک رتبه نمایش آنها میزان تکنیکال بودن سایت و استاندارد بودن آن از لحاظ غربالگریهای بین المللی است .

شاید در صفحه نتایج جستجو دیده باشید که در سمت راست لیستی از سایت ها نمایش داده می شوند و عنوان ad برای آنها انتخاب شده است. وجود عنوان ad در نتایج جستجو در معنای استفاده از گوگل ادور می باشد. بدین معنا که با پرداخت هزینه ای از گوگل درخواست نموده اند که در نتایج جستجو در مدت زمان مشخصی به نمایش بگذارد. این تراکنش برای گوگل مقاصد اقتصادی را به دنبال خواهد داشت و برای کسب وکارها نیز می تواند با جذب ترافیک به سمت سایت، موجب سودآوری ونیز تقویت برندینگ شود و شما را به دیگر رقبا بشناساند.

مسلمأ سایتهائی که به روش اول در گوگل نمایش داده می شوند، پایدار نیستند زیرا که به محض اتمام بوجه روزانه و یا ماهانه تعریف شده برای گوگل و عدم شارژ آن از صفحه اوا حذف خواهند شد و رقیب آنها جایگزین میگردد ولی در نمایش نوع دوم چنین نیست و تثبیت نمایش برای سالهای متوالی استمرار داد مگر از نظر فنی و یا استانداردی سایت دچار ایراد گردد .


فیلترینگ گوگل ادورز

شاید موردی که با رفع فیلترینگ گوگل ادورز بحث می گردد این است که در تصور برخی کاربران گوگل، سایت هایی که با گوگل ادوز در نتایج جستجو در رنکینگ بالا به نمایش گذاشته می شوند در مقابل دیگر سایت هایی که در این حوزه قدیمی هستند و به واسط اعتبار و اصول سئو بالا آمده اند، با ارزش یکسانی رو به ر ور هستند و هم رده می باشند. اما حقیقت امر این است که طراحی سایت هایی که بدون استفاده از گوگل ادورز و به واسط رعایت اصول سئو و اعتبار خود در رنکینگ بالایی قرار گرفته اند، اغلب در حوزه کسب و کاری خود قدیمی می باشند و سایت های قدرتمندی در حوزه کلمه کلیدی خود می باشند. اگرچه عنوان ad می تواند بیانگر استفاده از گوگل ادورز باشد اما این احتمال که برخی کاربران این موضوع را نداند موجب اعتبار بخشی به سایت هایی خواهد شد که اغلب نوپا هستند و یا حتی از اعتبار کافی در حوزه کاری خود برخورردار نمی باشند.

دلیل فیلترینگ چند ساله گوگل ادورز، ارز بر بودن آن و خارج شدن ارز از کشور بیان شد هر چند که کلأ تبلیغات در فضای ماهواره ای و مجازی بر روی شبکه های بیگانه ممنوع است و این دو دلیل محکم برای ممانعت از اشاعه بیشتر گوگل ادورز شده بود !

دلیل رفع فیلترینگ گوگل ادورز نیز پیگیریهای جدی رییس سازمان فناوری اطلاعات برای احقاق این مهم بوده ولی هیچ دلیل موثقی تا کنون برای این تصمیم اعلام نشده است !